Fondia on suomalainen liikejuridiikan palveluyritys, joka hyödyntää uudenlaisia palvelumalleja ja teknologiaa. Yrityksen päätuotteena on Legal Department as a Service (LDaaS) -palvelu, jonka avulla yritykset saavat liiketoimintansa tarpeisiin pohjautuvaa apua lakiasioissa proaktiivisesti, luotettavasti ja joustavasti. Fondialla on useita satoja lakiosastoasiakkaita Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Liettuassa.
”On todella paljon yrityksiä, jotka eivät ole kiinnittäneet riittävästi huomiota yrityksen juridisiin tarpeisiin. Perinteisesti yritykset ovat ostaneet lakipalveluita paljon projekteina sekä yksittäisinä toimeksiantoina ja tällöin kokonaisvaltainen kehittäminen saattaa jäädä vähemmälle huomiolle. Olemme huomanneet, että erityisesti kasvuyritykset kaipaavat selkeästi proaktiivista ja kehittävää otetta lakiasioiden hoitoon. Meidän LDaaS-palvelumme toimii ulkoistetun lakiosaston tavoin, jolloin me myös tunnistamme ennakoivasti asiakkaidemme juridisia tarpeita ja reagoimme niihin tilanteiden edellyttämin tavoin,” kertoo Fondian Growth Booster Tanja Piha.
160 työntekijää kansainvälisesti työllistävä yritys toimii neljässä eri maassa. Fondian ammattilaiset työskentelevät läheisesti asiakkaidensa kanssa, usein erilaisten pilvipalvelupohjaisten pikaviestimien ja tiimityökalujen varassa. Toimivat verkkoyhteydet kaikissa työlaitteissa ovatkin liikkuville asiantuntijoille tuiki tarpeellisia. Siksi Fondialla on kiinteän nettiyhteyden lisäksi käytössään myös DNA:n mobiililiittymät sekä liikkuvat netit.
”Työmme kannalta on oleellista, että samoihin sovelluksiin päästään milloin ja mistä tahansa käsiksi sekä puhelimella että kannettavalla tietokoneella. Olemme halunneet panostaa työhyvinvointiin ja moderniin tapaan tehdä asiantuntijatyötä, joten etätyö on meille ihan itsestäänselvyys. Asiantuntijoillamme on käytössään liikkuva laajakaista ja hyvät mobiililiittymät, joiden avulla voi työskennellä helposti vaikka kotona tai työmatkoilta käsin”, Piha sanoo.
Fondialle on tärkeää, että digitaalisissakin palveluissa keskiössä on teknologian sijaan niitä käyttävä ihminen. Siksi yritys panostaakin hyvään käyttöliittymäkehitykseen, palvelumuotoiluun, toimiviin prosesseihin, mobiilikäyttöön sekä tietoturvaan. Teknologia tukee Fondian asiantuntijoita heidän työssään varmasti myös tulevaisuudessakin.
”Uskon, että teknologinen kehitys muovaa koko toimialaamme ja luonnollisesti haluamme pysytellä digitalisaation edelläkävijöinä. Pian joitain rutiinitehtäviä voidaan jo antaa tekoälyn hoidettavaksi, jolloin asiantuntijoillemme jää enemmän aikaa asiakkaidemme konsultointiin liiketoimintaan liittyvissä juridisissa kysymyksissä ja johdon sparraukseen. Hyvät digitaaliset valmiudet ja toimivat verkkoyhteydet ovat ihan avainasemassa”, Piha kertoo.
Näillä ratkaisuilla tehostimme asiakkaan liiketoimintaa:
Mobiililiittymät
Liikkuva laajakaista