Blogit

Laskutusyrityksen kansainvälistyminen on helppoa, kun tietoliikennepalvelut saa yhdeltä luukulta 

Ropo Capital on laskun elinkaarimarkkinoita kansainvälisesti mullistava yritys, jolle kumppanuus DNA:n kanssa on tarjonnut mahdollisuuden keskittyä olennaiseen – eli omaan ydinliiketoimintaansa. Yhteistyön avulla on tehostettu sisäisiä prosesseja ja löydetty käyttökohteita myös tekoälylle.

Ropo Capital tarjoaa palvelun, joka ulottuu laskujen välityksestä reskontraan, saatavien hallintaan ja laskurahoitukseen. Ropon omaan teknologiaan pohjautuva ratkaisu mahdollistaa pitkälle kehitetyn automaation ja täyden näkyvyyden laskutuksen eri vaiheisiin edistäen ennakoitavuutta ja auttaen yrityksiä optimoimaan kassankiertoa. Kuopiolaislähtöinen yritys on menestynyt innovatiivisuutensa ansiosta sekä Suomessa että ulkomailla.

" Ropo on markkinajohtaja Suomessa, ja meillä on hyvä markkina-asema myös Ruotsissa ja Norjassa. Yhden palveluntarjoajan mallimme on vahvan kasvumme perusta, se uudistaa koko laskun elinkaaren hallinnan", kertoo Ropo Capitalin Chief Commercial Officer Sami Levy

Ropon mallista erityisen tekee edistyneen teknologian ja asiantuntevan palvelun saumaton yhdistelmä, joka toimii tehokkaasti niin Suomessa, Ruotsissa kuin Norjassakin.

Ropo Capitalin suunnitelmallinen kansainvälistyminen alkoi vuonna 2019, kun yritys osti ruotsalaisen Colligent Inkasso -luotonhallintayrityksen. Vuoden 2020 lopussa Ropo laajensi toimintaansa Norjaan  hankkimalla Posti Messagingin Ruotsin ja Norjan toiminnot. Ja heti vuonna 2021 yritys vahvisti jalansijaansa Norjassa ostamalla BAHS Kapitalin. 

DNA on osana Telenoria ollut kykenevä vastaamaan kansainvälisen Ropo Capitalin vaatimuksiin Pohjoismaissa, ja yhteistyö on ollut sujuvaa.

”DNA:n kanssa meillä on yksi kontaktipiste ja yhtenevät prosessit maasta ja toimipaikasta riippumatta. Voi sanoa, että kansainvälisyys ei monimutkaista arkeamme.  Olemme voineet keskittyä täysin omaan liiketoimintaamme, kun DNA asettaa meidän tarpeemme etusijalle”, toteaa Ropo Capitalin Chief Information Officer Heikki Parkkonen.

DNA:n myyntipäällikkö Arto Tarvainen on tiiviisti yhteyksissä Ropo Capitalin edustajien kanssa ja korostaa yhteistyön mukautuvuutta: ”Me ollaan joustava firma DNA:n puolelta, se on varmaan tärkeimpiä hommia mitä meillä on.”

Kilpailuetuna näkemyksellisyys, kumppanuus ja asiakaslähtöisyys

Sami Levyn mukaan Ropo Capitalin tärkeimpiä kilpailuetutekijöitä ovat halu olla joka päivä parempi kuin eilen sekä oma teknologia, jonka avulla varmistetaan ketterä ja asiakaslähtöinen kehitys. Kehityksen kivijalkana on tiivis dialogi niin asiakkaiden kuin Ropon oman henkilöstön kanssa.

Kehityksen mahdollisuus nähtiin myös Euroopan unionin säätämässä yleisessä tietosuoja-asetuksessa. Tämän GDPR-asetuksen myötä kansainväliset pilvipalvelut avautuivat käyttöön sekä turvallisesti että kustannustehokkaasti – kuten Ropo Capitalin käytössä oleva DNA Contact Center, joka perustuu Genesys Cloud CX -palveluun. Genesys on kansainvälinen toimiva maailman johtavia asiakaspalveluratkaisujen kehittäjiä ja tuottaa palvelua EU:n alueella säädetyn tietosuoja-asetuksen mukaisesti.

”Omnichannel tai monikanavaisuus on tämän päivän sana. Yritysten tulee palvella asiakasta siellä missä tämä toivoo häntä palveltavan. Contact Centerin avulla me voimme Ropolla tarjota asiakkaillemme palvelua kanavasta riippumatta”, Parkkonen kertoo ja jatkaa ”Genesys on merkittävä toimija, jonka palvelu toimii EU:n alueella ja mahdollistaa kustannustehokkaan palvelun tuottamisen pilven kautta. Valinta ei siis ollut vaikea.”

Prosessien yksinkertaistaminen vaatii työtä – uusia kehityskohteita löytyy jatkuvasti

”Soiteltiin Arton kanssa juuri ja aiomme lisätä yhteistyötä DNA:n kanssa. DNA osaa tehdä asioita, joita muut eivät osaa suunnitella. Yhdessä olemme purkaneet historiallista painolastia meidän verkoistamme ja pyrkineet pääsemään pilveen. Tämä on vaatinut pitkämielisyyttä kaikilta”, Parkkonen kuvailee.

DNA:lla ja Ropo Capitalilla on useita kehitysprojekteja käynnissä, aina Contact Centerin tekoälykyvykkyyksien kartoittamisesta verkkoihin ja tehokkaampaan tietoturvaan sekä Zero Trust -arkkitehtuurin jalkauttamiseen.

Ropo Capital saa yli miljoona yhteydenottoa vuodessa. DNA:n Contact Center -ratkaisutyökalu skaalautuu kasvun myötä nouseviin yhteydenottomääriin, tarjoten tukea monikanavaisesti asiakkaitaan palvelevan yrityksen tarpeisiin. Ropo Capital on lisäksi tunnistanut tekoälyn potentiaalin, ja yhteistyö Contact Centerin tekoälykyvykkyyksien osalta on alkanut manuaalisten työvaiheiden vähentämiseksi.

”Meillä on DNA:n kanssa tarkoituksena selvittää, miten saamme hyödynnettyä Contact Centerin tekoälyä. Olemme aina kiinnostuneita ratkaisuista, joilla voidaan parantaa asiakaskokemusta ja tukea asiakaspalveluhenkilöstömme työtä. Ropon kontaktimäärät ovat merkittäviä ja kasvun myötä volyymi nousee entisestään. Tekoälyn avulla on mahdollista kasvattaa kokonaistehokkuutta ja hyödyntää resursseja niihin asiakaskohtaamisiin, joissa henkilökohtainen kontakti on tärkeä”, Parkkonen summaa.

Pitkäjänteinen yhteistyö Ropo Capitalin ja DNA:n välillä on osoittanut, että strateginen kumppanuus ja teknologian hyödyntäminen parhaiten liiketoimintaa ja prosesseja yksinkertaistavalla tavalla tukevat menestyksekästä kansainvälistä kasvua ja tekevät yrityksen arjesta yllättävän yksikertaista.

Näillä ratkaisuilla tehostimme asiakkaan liiketoimintaa: 

Avainsanat:

Referenssi Verkko Yhteydet Muuttuva työ Työkulttuuri Viestintä Asiakaskokemus Tietoturva Monikanavaisuus Tavoitettavuus

Lue lisää uudesta työstä

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Tee asiakaspalvelusta yrityksesi kruununjalokivi – Ota käyttöön tekoälyvalmis monikanavainen asiakaspalveluratkaisu

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Hiekka-akku on tämän hetken puhuttavin innovaatio – Polar Night Energyllä on kunnianhimoiset kasvutavoitteet

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Mullista yrityksesi asiakaspalvelu tekoälyn voimalla – asiakaspoistuma pienenee, myynti kasvaa ja työntekijäkokemus paranee

Artikkeli
4/2024 DNA Yrityksille

Asiakkaan tukena joka käänteessä – DNA:laiset syttyvät asiakaskohtaamisista ja kokevat työnsä merkitykselliseksi

Miltä näyttää teknologian vuosi 2024?

Uljaan uuden huomisen onnennumero on 14 – nimittäin niin monta nousevaa teknologiatrendiä esitellään DNA:n vuoden 2024 teknologiatrendiraportissa! Lue valppaasti, sillä monet näistä trendeistä tulevat jättämään jälkensä historiaan.

 

Pysy digitalisaation vauhdissa.

Tilaa DNA Yrityksille -uutiskirje sähköpostiisi!

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.