Drivecon palvelu koostuu autoon kytkettävästä analysaattorista, joka kerää dataa ajoneuvon tietojärjestelmistä.

Driveco valtaa vientimarkkinoita DNA kumppanina

Driveco Oy on vienyt auton kulutusta ja käyttöä analysoivan palvelunsa jo 20 maahan. DNA:n mobiililiittymä yhdistää autojen analysaattorit pilvipalveluun.

Drivecon palvelu koostuu auton OBD-väylään kytkettävästä analysaattorista, joka kerää dataa ajoneuvon tietojärjestelmistä. Laitteesta löytyvät myös kiihtyvyysanturi ja GPS-paikannin. Kerätty tieto siirretään Drivecon pilvipalveluun, josta asiakas voi hyödyntää sitä helppokäyttöisen sovelluksen avulla.

Tiedonsiirrossa Driveco hyödyntää DNA:n M2M-liittymiä. Yrityksen toimitusjohtaja ja perustaja Matti Liedes sanoo, että toimintavarmat ja tietoturvalliset mobiiliyhteydet laitteiden välillä ovat koko liiketoiminnan edellytys.

”Otamme kokonaisvastuun palvelun toiminnasta ja vastaamme siitä asiakkaille. Siksi meidän on oltava varmoja, että yhteistyökumppanimmekin hoitaa oman osuutensa huolella. DNA on täyttänyt odotuksemme erinomaisesti”, Liedes sanoo.

Hänen mukaansa DNA on panostanut viime vuosina kiitettävästi M2M-liittymien kehittämiseen.

”Tarvitsemme palveluun jatkuvasti uusia ominaisuuksia. Tiiviisti teknologian kehitystä seuraava DNA pystyy vastaamaan hyvin muuttuviin tarpeisiin.”

Liedes sanoo, että DNA:n palvelu- ja hinnoittelumallit sopivat Drivecon asiakkaiden erilaisiin tarpeisiin.

”Joissakin palveluissa dataa tuotetaan ja siirretään paljon, kun taas joissakin tapauksissa tiedonsiirto on satunnaista. DNA:lta löytyy asiakkaillemme järkevä vaihtoehto kaikkiin käyttökohteisiin.”

Avainsanat:

Referenssi IoT M2M Digitalisaatio

Lue lisää uudesta työstä

Artikkeli
Mustaan huppariin ja lippikseen pukeutunut valkohattuhakkeri Benjamin Särkkä puhuu podcast-mikrofoniin studiossa, jossa on violetti valaistus.
11/2025 DNA Yrityksille

Kyberhyökkäys maksoi kasinojätille 100 miljoonaa dollaria – Benjamin Särkkä: ”Ihan vanhanaikaisella mentiin sisään”

Artikkeli
Kyberasiantuntija Antti Kurittu istuu podcast-studiossa musta huppari päällä ja hymyilee kameralle.
11/2025 DNA Yrityksille

Näin eteni 35 miljoonan deepfake-huijaus – Aina vain uskottavampaa, varoittaa asiantuntija

Artikkeli
Matkapuhelinmasto metsän yllä auringonlaskun aikaan, taustalla värikäs taivas.
11/2025 DNA Yrityksille

Mobiiliverkot käyvät tuulella – ja hetkittäin akuilla

Artikkeli
Peter Nyman nauhoittamassa Kyberrosvot-podcastia.
11/2025 DNA Yrityksille

Kyberrosvot etsivät aina helpointa reittiä sisään – eikä saaliina haeta vain dataa

Blogi
Ihmiset istuvat ja keskustelevat modernissa toimiston oleskelutilassa, jossa DNA:n tuotemerkki näkyy vaaleanpunaisilla näytöillä.
10/2025 Ville Laakso

Uskalla haastaa – ja tee organisaatiostasi edelläkävijä 

Teknologiatrendit 2025

Teknologian vuosi 2025 on lunastusten aikaa: tekoälylle asetetut odotukset alkavat konkretisoitua, siviili- ja puolustusteknologioiden käyttöulottuvuudet laajenevat ja yritysten kestävän kehityksen tavoitteita jalkautetaan käytäntöön.

Mitkä trendit tulevat vaikuttamaan merkittävästi tulevaisuuteemme niin arjessa kuin sen ulkopuolella?

 

Pysy digitalisaation vauhdissa.

Tilaa DNA Yrityksille -uutiskirje sähköpostiisi!

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.