Hesburger - Resepti toimii, kun kaikki osaset sopivat yhteen

Hesburger on Suomen suurin pikaruokaketju, jonka tarina alkoi jo 1960-luvulla Heikki Salmelan pienestä grillikioskista. Suomessa on tällä hetkellä 279 Hesburgeria, ja ravintoloita on avattu Venäjälle, Latviaan, Liettuaan, Viroon, Saksaan, Turkkiin ja Kazakstaniin. Suomen ravintoloiden myynti vuonna 2014 oli lähes 200 miljoonaa euroa, ja niissä rekisteröitiin 23 miljoonaa kassatapahtumaa.

Rahan liikuttava aina

Yksi Hesburgerin kumppaneista on DNA, joka toimittaa yhtiön puhelinliittymät sekä kaikkien ravintoloiden puhelimet ja datayhteydet. Yhteyksien toimivuus on liiketoiminnan kriittinen tekijä. "Ravintoloiden maksuliikenne on avainasemassa – se ei saa koskaan pätkiä tai takkuilla", viestintäpäällikkö Heini Santos sanoo. Häiriöttömyyden takaamiseksi maksuliikenne on varmistettu jokaisessa toimipisteessä langattomalla, automaattisella 3G- tai 4G varayhteydellä.

"Hesburger työllistää Suomessa 5 000 ihmistä. Johto ja esimiehet ovat paljon tien päällä, ja siksi on myös tärkeää, että yhteydet toimivat moitteetta kaikkialla."

Hallittu yhteistyö

Minun yritykseni -palvelussa Hesburger voi itse myös avata ja sulkea liittymiä tai tehdä SIM-kortin vaihtoja. DNA on tuonut osaan ravintoloista myös WLAN-verkon asiakkaille.

Yhteistyön sujuvuus DNA:n ja Hesburgerin kesken varmistetaan säännöllisellä keskustelulla. "Istumme DNA:n palvelupäällikön kanssa päivittämässä tarpeet muutaman kerran vuodessa, ja yhteyshenkilön kanssa tavataan lähes viikoittain. Arkipäivän tilanteisiin olemme saaneet apua aina nopeasti asiakaspalvelusta", Santos sanoo.

Yhteydet ja verkottamispalvelut