Vantaan Kaupunki - Uusi palvelu on saanut erinomaista palautetta

Vantaan kaupunki on edelläkävijä sähköisten palvelujen kehittämisessä. Uusia pelinavauksia ovat työterveyshuollon virtuaalinen vastaanotto ja kuntalaisia palveleva chatti. Molemmissa hyödynnetään DNA Businessin toimittamia ratkaisuja.

Vantaan kaupunki kiihdyttää tahtia digitaalisten palvelujen kehittämisessä. Keskeinen tavoite on nostaa työn tuottavuutta sekä luoda kuntalaisille entistä toimivampia palveluja.

”Strategiapapereiden laatimisen sijaan painotamme tekemistä. Käytämme ketteriä kehitysmenetelmiä, joissa muotoilemme palveluja yhdessä kuntalaisten kanssa”, Vantaan kaupungin tietohallintojohtaja Antti Ylä-Jarkko sanoo.

Hyvä esimerkki Vantaan kaupungin uusista sähköisistä palveluista on Vantaan Työterveys -liikelaitoksen virtuaalinen vastaanotto. Viime keväänä avatussa palvelussa sairastunut voi olla videoyhteydessä terveysalan ammattilaiseen ja saada häneltä hoito-ohjeita.

”Uusi palvelu on saanut erinomaista palautetta”, Ylä-Jarkko sanoo.

Myönteistä asiakaspalautetta satelee myös Vantaa-infon uudelle chatille, josta kuntalainen saa nopeasti vastauksia kysymyksiinsä. Tarvittaessa hän voi ottaa myös videoyhteyden ja saada henkilökohtaista neuvoa esimerkiksi lomakkeiden täyttämisessä.

Molemmat sähköisen asioinnin pilottihankkeet perustuvat DNA Busineksen toimittamiin datayhteyksiin ja videoalustaan.

DNA Business ja Vantaan kaupunki ovat tehneet pitkään yhteistyötä sähköisten palvelujen kehittämisessä. DNA on toimittanut Vantaalle erilaisia puheratkaisuja, datayhteyksiä ja tietoturvaratkaisuja.

”DNA tuottaa meille luotettavia tietoliikennepalveluja, jotka ovat digitalisaation perusedellytys”, Ylä-Jarkko tiivistää.

Avainsanat:

Referenssi Tietoliikenne Yhteydet Viestintä Tietoturva

Lue lisää uudesta työstä

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.